Over de boot

We varen met het vakantie-hospitaalschip Prins Willem-Alexander. Een geweldig schip, geheel ingericht voor gehandicapten en  van alle gemakken voorzien.

foto hospitaalschip Prins Willem Alexander

Hutten voor de deelnemers en begeleiders

Het schip heeft 25 ruime twee persoonshutten voor de deelnemers. Deze bevinden zich op het hoofddek. De hutten zijn ingericht met, elektrische hooglaagheden, televisie, huistelefoon, zusterbel, voldoende kastruimte en een wastafel. Elke hut heeft een eigen klimaatregeling waarmee de verwarming en de airconditioning geregeld kan worden.

Op de televisie is te zien, via het interne systeem, de gebeurtenissen in de grote salon, de GPS gegevens vanuit de stuurhut en het uitzicht op het water voor het schip. Dus lekker wakker worden en vanuit het bed kijken waar het schip naar toe vaart. We hebben echter zoveel leuke activiteiten en vol programma, dat we geen tijd hebben om televisie te kijken. We laten die dus het liefste uit om gezellig met z'n allen bezig te zijn.

Voor de begeleiding zijn 23 tweepersoonshutten met, huistelefoon, radio, wekker, kledingkasten, en een toilet /douche ruimte beschikbaar. Deze bevinden zich op het benedendek.

Topdek met heerlijk terras

Met de lift, die groot genoeg is voor elektrische rolstoelen, kan men buiten op het bovendek komen. Op dit dek is een serre en een zonneluifel. Ook is hier het terras voor de zon genieters. Tijdens het varen genieten we hier van het uitzicht. En bij mooie zwoele zomeravonden een heerlijke plek voor een BBQ of om spelletjes te doen.

Overige faciliteiten

Er is een grote salon, met sterrenhemel, groot tv scherm en toneelverlichting. In de grote salon ontbijten, lunchen en dineren we samen. Overdag biedt het ruimte voor het doen van spelletjes, of we toveren de ruimte om in een bioscoop, discotheek of theater.

Ook is er de kleine salon, met bar en muziekcomputer. Die gebruiken we meer in de avond om nog een drankje te doen en om alle verhalen van de dag te vertellen en na te genieten.

In de receptie en in het verpleegkantoor zijn belpanelen geplaatst en hier komen ook de oproep signalen uit de toiletten en badkamers binnen.

De kapitein en de bemanning dragen zorg voor de technische kant van de vakantie,
zoals het varen, aanmeren en het uitleggen van de loopplanken.

Met het schip worden ook nog andere reizen ge-organiseerd. Meer informatie daarover is te vinden op de website van de NSVR.

foto van de oude boot (tot 2003)

De 'oude' boot waarmee we tot 2003 op vaarvakantie gingen.