Dag 5: Donderdag 30 juli - Gorinchem

De tijd vliegt. Het is alweer de voorlaatste dag. Voor de deelnemers was het een spannende dag, want op donderdag is altijd de Bonte Avond! Hier en daar werd al druk gespeculeerd over mogelijke optredens. Er werd gezocht naar juiste muziek en bijpassende kleding.

In de ochtend regende het helaas waardoor we niet op topdek konden zitten en genieten van het varen. Vandaag gingen we op weg naar Gorinchem en kwamen we onder andere langs de Biesbosch en Muiderberg. Later was er nog bezoek van een oud-pupil en oud-begeleiders.

Het plensde toen wij onderweg naar Gorinchem waren. Eenmaal aangekomen daar, was het nog steeds aan het regenen. Echter iedereen wilde toch graag even van boord. De regenponcho's en paraplu's hadden we hard nodig. Na even geshopt te hebben, werden we op een overdekt terras opgewarmd door koffie, thee of warme chocomelk met slagroom.

's Avonds op de Bonte Avond waren er vele uitstekende artiesten die optraden, zoals Marco Borsato, Nick en Simon, een heuse 'striptease-act' en The Scene. De jury had een moeilijke taak, maar waren het toch unaniem eens. Helaas kan er maar een de winnaar zijn en dat was dit jaar Conchita Wurst. Het was wederom een prachtige avond waar iedereen met volle teugen van genoten heeft. Na de prijsuitreiking was er nog een disco ter afsluiting. Om half twaalf ging iedereen moe en voldaan naar bed.

Ook de laatste avond aan boord van de PWA was een succes. Morgen is het helaas weer “inpakken en wegwezen”.