Dag 2: Maandag 27 juli - Schiedam / Krammersluis

Na het eerste nachtje slapen aan boord, gaan we vandaag pas varen met de Prins Willem Alexander. Nadat de trossen waren los gegooid, stomen wij op richting Schiedam en ging er een gejoel op! Je voelde de boot lichtjes deinen dat zorgde voor hilariteit onder de deelnemers.

Helaas liet het weer ons vanmorgen in de steek en konden we niet op het topdek genieten van het varen.

In de grote salon was het echter ook goed vertoeven. Er werd gekaart, gedamd en Mens-erger-je-niet gespeeld. Gezellige muziek klonk er en we werden getrakteerd op heerlijke gevulde koeken.

Opeens kwamen er een aantal begeleiders aanzetten met pompons en werd er op het liedje “Cheerleader” gedanst. Iedereen kreeg een heuse pompon en ging mee doen. Zo ontstond er een gezellig feest in de grote salon.

Na de lunch kwamen we aan in Schiedam en konden we gelukkig van boord, want het regende niet meer. Er waaide wel een stevige wind die menig petje meenam... In Schiedam zat bijna de hele boot op 1 terrasje bij elkaar; je raadt het al: gezelligheid ten top! Ook werd er nog even geshopt.

Om 17.00u gingen we weer varen naar Krammersluis, gelukkig was iedereen op tijd aan boord. 's Avonds was er disco. Met speciale toegangskaarten kon men daar naar binnen. Maar helaas had niet iedere deelnemer zo'n VIP-kaart. Door het aanwezige team van beveiligers werden mensen gecontroleerd en na uitvoerige check-up pas toegelaten tot de disco. Deze werd geopend door vrolijk uitgedoste party-animals waarna het gedans losbarstte.

Tot menig verdriet ging om 22.30 uur de disco sluiten en werd men vriendelijk verzocht te gaan slapen, want....morgen is er weer een druk programma!