Dag 1: Zondag 26 juli - Tiel

Yes, we gaan weer varen!

Geen vaarvakantie zonder een goede voorbereiding. De begeleiders krijgen eerst uitgebreide instructie, bijvoorbeeld hoe om te gaan met de tilliften.

Een gezellige week breekt weer aan. Vele nieuwe gezichten kwamen vanmiddag aan boord van de Prins Willem Alexander . Maar er waren natuurlijk ook oude bekenden, die elkaar weer konden begroeten, zowel bij de begeleiders als de deelnemers. Leuke verhalen van voorgaande reizen werden al snel gedeeld.

Voor de nieuwe deelnemers was het een spannende dag! Reizen op een boot, slapen in een vreemd bed, de kamer delen met iemand anders, kortom veel indrukken.

Gelukkig scheen er een lekker zonnetje en kon iedereen droog aan boord komen. Koffers werden uitgepakt en bedden opgemaakt. Nadat de wegbrengers van boord waren gegaan, had iedereen even de tijd om elkaar te leren kennen. We moesten even wennen aan elkaar, maar dat ging snel over.  Het ijs was snel gebroken.

We hoefden niet te wennen aan de nieuwe kok,  want het eten was uit de kunst! Vooral het toetje, daar werd van gesmuld. Hopelijk deelt ze met ons het recept. Na het welkom ijsje trokken velen Tiel in om even lekker een frisse neus te halen. In de grote salon werden spellen gespeeld: dammen, mens erger je niet, games, kortom voor iedereen iets leuks. Morgenvroeg komt de kapitein, Karel, en gaan we varen tijdens het ontbijt. Willen jullie allemaal het zonnetje voor ons tevoorschijn toveren, zodat we heerlijk op het topdek kunnen genieten?!

Tot morgen!